Inleiding

Hoofdlijnen

1. Bestuur en organisatie

Werken op afspraak
Dit is begin dit jaar geïmplementeerd en heeft als resultaat dat inwoners online of via de aanmeldzuil in het gemeentehuis een afspraak maken op het tijdstip dat hen schikt. Het doel is dat inwoners sneller en beter worden geholpen. Inmiddels zijn de aanmeldzuilen in de servicepunten Balk en Lemmer geplaatst. Werken op afspraak werkt op zich goed. Inwoners kunnen op het door hen gekozen tijdstip bij de balie terecht. Sommige inwoners vinden het nog lastig om online een afspraak te maken en bellen hierover de gemeente. Vanuit het KCC helpen wij deze inwoners met het maken van een afspraak. Door het werken op afspraak wordt het werk aan de balies gelijkmatiger verdeeld en voorkomt dit lange wachtrijen. Dit wordt over het algemeen als positief ervaren.

Track en trace functie
Op dit moment wordt er landelijk gewerkt aan een track en trace-functie voor inwonersaanvragen, dit heet 'Mijn Zaken'. Onze gemeente is hierin een pilotgemeente. Dit biedt inwoners altijd inzicht in het verloop en de status van hun aanvraag. Het prototype is inmiddels gereed en wordt getest en gaat naar verwachting in het vierde kwartaal live.

Informatieveiligheid
Informatieveiligheid wordt steeds belangrijker en omvangrijker voor onze organisatie. Door digitalisering, nieuwe wetgeving en strengere eisen op het gebied van informatieveiligheid stijgen de te nemen maatregelen en auditlasten.

Deze pagina is gebouwd op 10/02/2024 08:58:48 met de export van 10/02/2024 08:51:29